School, friends, love: del 2

Nialls perspektiv:
Jag plockade upp gitarren och började spela på Firework av Katy Perry. Efter första tonen började alla le, dom flesta hängde också på när jag börja sjunga.
Tonerna dog bort men alla fortsatte att le.
"I'm here just for making this lessons fun and stuff. Were are going to sing a lot more than before. I hope you don't mind". Dom flesta jublade och log.
Vi spelade några låtar tills klockan ringde och klassrummet tömdes.

Carolines prespektiv:
Jag och Elin gick ner till skåpen.
"Gaaaaah, I'm starving. What's for lunch"? Jag gav Elen en ledsen blick och bet henne lite löst i axeln.
"I have nooooo idea". Elin skrattade till och öppnade sitt skåp och slängde in böckerna. "Lets go and see".
Vi tog armkrok och gick bort i den elevfyllda korridoren.
Inne i matsalen var det fullt av elever och lärare. Vi ställde oss i matkön och tittade runt.
"Hey, there's that Niall guy from music class". Elin pekade bort till ett bort där mycket riktigt, Niall satt, men han satt inte ensam. Han hade sällskap av fyra andra killar. Jag kunde inte personligen se allas ansikten men jag kunde se att dom skrattade.
"Oh god, this look awful". Vi tittade på maten och jag fick nästan kväljningar. Någon grön gegga, I lovar att den rörde på sig.
Vi gick ur kön och gick tillbaka till skåpen.
"I have some money, wanna go to McDonald's"?
"Sure". Jag öppnade skåpet och tog ut min jacka

Vi gick ut och började gå neråt till centrum. På vägen såg vi Mikaels gäng stå vid sina moppar.
"Ska ni någonstans"? Ropade dom efter oss. Vi fortsatte att gå utan att titta på dom. Jag kände hur någon tog tag i min handled och snurrade runt mig.
"I asked if you're going somewhere". Det var Mikael som hade tagit tag i mig.
"Please let go". Jag kände hur modet svek mig och jag blev rädd.
"Let her go". Det var någon som kom gående emot oss. Det var en av killarna som suttit med Niall vid lunchen.
"Why would I"? Han stod nu framför Mikael. Han hade kort vågit hår, hans ögon var hasselbruna och var strängt spända i Mikaels gröna.
"Because I say so". Mikaels grepp blev lösare och jag drog bort min arm. Mikael vände sig om och gick bort till sin moppe.
"Thank you". Jag log emot denna mystiska pojke. Han var lite längre än mig och ganska muskulös.
"I'm Liam". Han sträckte fram handen och log. Jag stod bara och gapade tills Elin armbågade mig lätt i sidan.
"Oh, I'm Caroline". Jag kände hur det brändes på kinderna och tittade ner i marken.
Vi sa hejdå och fortsatte att gå mot centrum.
"Oh goood, he was so cute". Det var ju sant men jag vågade inte titta på Elin. Jag hörde hur hon fnissade mig och gav mig en kram.
"You're in love".
"No I'm not, I just said he was cute". Jag putade ifrån mig Elin och tittade surt på henne. Det höll inte länge, snart skrattade vi och pratade på om ingenting.
---------------------------------------------
Som sagt går det ganska trögt men men >w< säg till om det blir för segt >w<

Kommentarer
Postat av: Elin

älskar't! :D

2012-05-18 @ 13:15:46
URL: http://onedworld.blogg.se/
Postat av: Carro

Den är inte seg! Det blir bara knas om det går för snabbt för då fattar man inte :) älskar den här! <3

2012-05-18 @ 15:31:18
Postat av: Lovisa

Tack :) och vad bra att den inte går för segt :)

2012-05-18 @ 16:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0