School, friends, love: del 3

Emmas perspektiv:
Det var lunch och jag satt ute med Moa vid fotbollsplanens läktare och åt. Moa hade en Cesarsallad och jag hade mina vanliga smörgåsar men nutella.
Nere på planen spelade några killar ifrån våran klass fotboll.
"It's sooooo warm". Jag fläckade mig med min hand men det blev inte svalare för det.
"Take off your hoodie then"? Moa tittade på mig och skrattade.
"Haha verry funny". Jag ställde mig upp och Började dra av mig hoodien när jag tappade ballansen och ramlade till.
"Aah"! Det fördes en hög duns när jag slog i läktaren.
"Are you okey"? Moa satte sig bredvid mig och hjälpte mig upp.
"Ouch! That hurt".
"Are you okey"? Det var en mansröst bakom oss som pratade. Vi vände oss och fick se en lång mörkhyad kille som jag inte kände igen. Fast solen var i vägen kunde jag inte se ansiktet.
"Yea. I'm just a bit clumsy sometimes". Jag började skratta och kände hur jag började rodna.
"Here". Han räckte fram handel emot mig, jag tog tag i den och han hjälpte mig upp.
"Thanks".
"I'm Zayn, and you are"? Nu när jag stod upp såg jag bättre hans ansiktsdrag. Han hade skarp käklinje, hans hår var perfekt liggandes åt sidan och ögonen var mörkbruna.
"I'm Emma and this is Moa".
"Nice to met you". Zayn log emot oss innan det hördes en ny röst.
"Are you comming Zayn"? Vi tittade ner på planen och fick syn på kille med brunt lockigt hår.
"Yea take it easy". Han vände sig om mot mig igen. "Are you sure you're okey"?
Jag nickade och log innan han vände sig om och gick ner till killen med lockigt hår.


Zayn perspektiv:
"Who was that"? Harry tittade först på mig och sen på Emma och Moa.
"I have no idea, but I hope that I'll have her in the drawing class". Jag kastade en snabb blick upp emot Emma och log. "Come on I'm hungry, Oh god I sound like Niall".
"Well then it's best if we'll find some food for you". Harry skrattade och jag kunde inte låta bli att le.


Moas perspektiv:
"Aaaaw you're blushing". Jag tittade på Emma som tittade på Emma som hade samma färg som en tomat i ansiktet.
"No I'm not". Jag tittade ner i marken och drog av mig hoodien. "It's just so warm.
"Yea, yea. Let's eat before we die". Vi satte oss ner igen och började prata om ingenting igen.
----------------------------------------------------------------
Tipp tapp tipp tapp tippetippe tipp tapp tipp tipp tapp :D Vilket liv man har? :D

Kommentarer
Postat av: Em

2012-05-18 @ 22:34:10
Postat av: Emelie

Mer nu :)

2012-05-18 @ 22:34:49
Postat av: Lovisa

Det kommer :)

2012-05-18 @ 22:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0