School, friends, love: del 4

Ingens perspektiv:
Dagen gick vidare, tjejerna mötte inte några nya mystiska killar men vem vet vad morgondagen har att bjuda?

Carolines perspektiv:
Jag satt på bussen till skolan och tittade ut genom fönstret och hade "Love Me For Me- Cher Lloyd" pumpandes i hörlurarna. Bussen kändes instängd och luktade svett. Tur nog vad jag snart framme.
Bussen stannade och jag klev av. Jag möttes av två glada personer.
"Elin, Emelie". Jag kramade om båda två och tog ur hörlurarna och log.
"How was the bus"? Flinade Emelie.
"Haha, verry funny". Svarade jag ironiskt.
"Aww you know we love you". Elin kramade om mig och jag kunde inte låta bli att le. Vi tog sällskap in i skolan och fram till skåpen.

Emelies perspektiv:
Jag öppnade skåpet och en våg av instängd doft slog emot mig.
"Ugh". Jag rynkade snabbt på näsan och drog snabbt ur ritblocket, penna och sudd.
"Do we have drawing lessons now"? Elin tittade förvånat på mig,. Jag gav henne bara en "Men-hur-borta-är-du" blick och log.
"Yea and here I thought that I was the sick one". Alla tre skrattade i kör och log till varandra innan vi gick vidare.
Vid bildsalen stod det redan några elever som väntade på att få komma in.

Emmas perspektiv:
Shit shit shit SHIT, jag är sen. Jag sprang ner för korridoren bort till bilden när jag inser att jag måste springa förbi skåpet. Stannar tvärt, vänder mig om, springer tillbaka. Väl framme vid skåpet rycker jag upp nyckeln och låser upp. Jag slänger in jeansjackan och väskan samtidigt som jag drar ut block, penna och sudd. (Multitasking for the win). Jag slänger igen skåpet och börjar springa igen.
Vid bildsalen hade folk precis börjat få in i klassrummet så det betydde att jag inte var sen, vilket var tur. När jag kom in sneglade jag runt och fick syn på Moa som satt längst fram i högra hörnet. Hon hade redan börjat skissa när jag satte mig bredvid henne.
"Tough morning"? Frågar hon utan att titta upp ur blocket.
"Yea, my alarmclock didn't ring". Jag torkade svetten ur pannan och tittade upp precis lagom för att se Zayn kliva in genom dörren. Mitt hjärta började pumpa snabbare och jag kände rodnaden komma.
"Isn't that Zayn or what his name was from yeaterday"? Moa tittade på mig och jag nickade bara utan att släppa blicken från honom.
"Godmorning clas". Hans röst var så mjuk.
"Morning". Svarade alla.
"Where's Mrs.Langood"? Det vad Kristin som hade ställt frågan".
"Mrs.Langood is sick and I'm going to be here instead. I'm Zayn Malik but please call me Zayn". Han log emot klassen och jag kunde höra några tjejer bakom oss fnittra. "Today you're going to draw whatever you want couse I didn't prepare this lesson".
Klassen nickade och drog upp blocken. Vissa visste tydligen precis vad dom skulle måla men för vissa tog det längre tid.
För min del gick det ganska fort att bestämma.
---------------------------------------------------------------------------------
Det blev ett relativt kort inlägg men jag ska iväg och fira brorsans födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Carro

:O coolt att du tog en låt som jag gillar skitmycket och lyssnar på ganska ofta ^^

2012-05-19 @ 14:36:30
Postat av: Lovisa

Gör du? :o

Jag sitter och knarkar det hela tiden jag älskar Cher

2012-05-19 @ 14:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0