School, friends or love? part 5



Emmas perspektiv:
Bild lektionerna brukade gå snabbt, men den här gick extremt snabbt. I slutet av lektionen var det fortfarande några som inte hade börjat rita, själv var jag nästan klar.
"Okey class it's time to put things together. I want you leave your pictures here on the desk so I can see who has been here". Zayn pekade på katedern och log. Det var inte förren då jag fick panik. jag hade ju ritat Zayn, vad skulle han säga?
"Are you okey". Moa viftade med ena handen framför ögonen på mig och knäppte med fingrarna.
"Eh what"? Jag skakade på huvudet och tittade sen på henne.
"You are looking like you've seen a ghost". Moa skrattade till samtidigt som hon plockade undan några pennor.


Emelies perspektiv:
"Hey look at Emma, she looks a bit pale". Jag och dom andra två började fnissa och fortsatte med bort plockningen.


Moas perspektiv:
"They are laughing at us again". Jag suckade och tittade på Emma.
"Yea". Hon tittade ner på sin bild och sen på Zayn som stod och tog emot bilder av folk.Han log emot alla och visst han var fin men inte något speciellt.
"Come on, lets get out of here". Emma nickade och vi ställde oss upp.
Jag räckte fram min bild utan att blinka men Emma rodnade och skyndade sig ut efter hon lade bilden i högen. När jag tittade på bilden fick jag se ett perfekt porträtt av Zayn, visst det var en skiss men man såg att det var han in i minsta linje. Då förstod jag varför hon inte ville visa den. Jag log för mig själv och gick ut bakom Elin och Caroline.


Det blev lunch och lektioner igen.


Emelies perspektiv:
"I don't want to have gymnastic". Jag suckade djupt samtidigt som jag drog av mig det gula linnet och drog fram en blåvit luftig t-shirt.
"Who wants to"? Skrattade Elin som stod i bara Canada mjukis och bh.
"Well I think that we have a new teatcher". Carro satt redan ombytt och tittade på dom andra tjejerna.
"We have"? Jag tittade undrande på Carro och såklart skulle jag tappa balansen och snubblade till.
"Take it easy, I heard that he was hot so don't die". Carro började att fnissa och log stort.
"Haha verry funny". Jag och Elin bytte om innan vi gick in i salen. Den såg ut som förra året, inget omändrat eller något. Eller jo istället för en gammal gubbe med svettiga tröjor som brukade stå och vänta på oss stod det nu en snygg ung kille i mitten av salen. Han var inte mycket äldre än oss och han var vältränad. Vitt linne som avslöjade magrutorna och röda mjukisbyxor.
"It's him". Carro tittade på honom med stora ögon samtidigt som vi ställde oss längs väggen.
"Who"?
"Liam I think".
"He saved Carro from Mikael" Elin tittade med lika förvånad blick på honom som Caroline.

"Hello class, I'm Liam Payne. But please call me Liam". Han log och nästan alla tjejer smälte.
"I think that I'll like this lessons from now on". Jag tittade på Carro och flinade.

Kommentarer
Postat av: Carro

Så bra och perfekt tajming! Har äntligen tid att läsa efter allt plugg ^^

2012-05-22 @ 16:23:30
Postat av: Lovisa

Åh så bra :)

2012-05-22 @ 19:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0