Who will it be? Part 1

Prompt: Josephine har precis flyttat till England från Spanien och när hon börjar på en skola där så blir hon mobbad av dem populära killarna (Harry, Louis, Liam och Zayn). Men det finns en till som är populär och det är Niall. Han är väldigt speciell, han har nyss blivit utskriven från sjukhuset efter en bilolycka. I fanficen kommer han vara Josephines skyddsängel och han håller sin identitet hemlig att han sjunger i pojkbandet One Direction som Josephine gillar.
Fanficen är full av romans, vänskap och sanningen bakom mobbningen är att killarna gillar henne men kan inte uttrycka det rätt och det blir drama någonstans i berättelsen.

Huvudroll: Josephine
Vänner: Niall, Emma( en bästa vän som flyttar till England från Sverige ), Harry, Liam, Zayn, Louis(senare)
Romans: Louis och Niall (först Louis men det tar slut eftersom hon har mest känslor för Niall)

Josephine POV:


Jag gick ensam genom korridoren med hörlurarna runt huvudet med musik dunkande.
-Ursäkta? Hördes en dov röst bakom musiken.
-Vad? Jag tog av mig hörlurarna och vände mig emot rösten.
Där stod en kvinna i 40 årsåldern kunde jag gissa på. En röd blus instoppad i en brun kjol och håret satt i en sträv toffs bak på huvudet.
-Är du möjligen Josephine Balliña, nyinflyttad ifrån Spanien.
-Ja? Jag nickade och tittade förvånat på kvinnan.
-Åh så bra. Jag heter Marie Jasson och är rektor här. Om du är så snäll och följer med kan jag visa dig till ditt klassrum. Innan hon vände sig om för att gå vidare gav hon mig ett stort leende som avslöjade blanka vita tänder.
Jag följde efter Marie och tittade stumt ner i marken och tänkte “Nu gäller det, ska träffa min klass, gaah jag kommer göra bort mig.. Fuuuu”
-Josephine, här är ditt klassrum, här är ditt schema. Det är bara att knacka och gå in. Hon log och lämnade mig ensam.
-Skärp dig du klarar det. Du har gjort det här tidigare, du kommer inte att dö. Intalade jag mig själv innan jag knackade på dörren.
-Ja? Hördes en hög mansröst från andra sidan av dörren.
Så jag öppnade dörren och gick in. När jag gick fram till mannen som stod längst fram i rummet skulle min klantighet slå till och jag snubblade till men fick snabbt tillbaka ballansen. Längre bak i rummet hördes skratt och jag kände hur jag började rodna.
-Tyst med dig Mailk. Röt mannen till och stirrade argt på den brunhåriga längst bak i rummet.
-Och du är? Mannen tittade på mig och log.
-Josephine Balliña, nyinflyttad ifrån Spanien. Jag räckte fram en lapp till mannen som tog emot den.
-Jaha, så du ska börja den här klassen du? Ja men då kan jag väl ta och presentera mig som James Klich. Jag ska vara dig föreståndare dom här två underbara åren. Du kan sätta dig bredvid Liam eftersom Niall inte kommit tillbaka än. Liam räcker du upp handen på Josephine ser vem du är.
En brunhårig kille med hasselbruna ögon tittade upp ur sin bok och lyfte sakta på handen.
Jag nickade och gick iväg för att slå mig ner bredvid killen som hette Liam.
-Om du rör honom kommer vi slå ner dig. Hördes en dov röst ifrån den brunhåriga killen som hade skrattat tidigare.
Först förstod jag inte att han pratade om mig men sen när han spände sina mörkbruna ögon i mina hasselbruna förstod jag presic.
-Hej. Log jag.
-Hej. Svarade han spydigt.
“Oh great, första lektionen och folk hatar mig redan”, tänkte jag.
Lektionen gick och jag blev allt tröttare och tröttare av Liam ständiga pratande med killen som kallades för Mailk. tja i alla fall hade det som efternamn.

Lektionen tog slut och klassrummet tömdes på elever och läraren.
Resten av dan fick jag “onda” blickar av Liam , Malik och två andra killar. Den ena men lockigt brunt hår och gröna ögon och en annan kille. Han hade kort brunt hår och djupa blågröna ögon. Han var även lång och small. Han var vacker.

Kommentarer
Postat av: Emma! :P

Yaaay äntligen har du börjat med den, har inte kollat igenom alla 1D bilder på dayviews men letade upp bilden där du hade lagt upp att du skulle börja med en fanfic och när jag såg länken blev jag SUPER glad! :D

Postat av: Alex (:

Jag började med att skriva på den så fort du skickade frågan :D Själv tyckte jag att prompten var asbra :D

2012-05-07 @ 07:57:35
Postat av: Emma

Hihi jag älskar den seriöst! :)

2012-05-07 @ 13:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0