Who will it be? Part 2

Nästa del av Who will it be (:
Inte riktigt superbra men helt okej :s
-----------------------------
Dagen efter funderade jag på om jag skulle vara “sjuk” så jag slapp Liam och dom andra. Men såklart gick inte min mamma med på det och jag fick släpa mig upp ur sängen i alla fall.
Jag drog på mig enkla lite tighta svarta jeans och en blågrön rutig skjorta. Jag borstade håret och letade fram min gamla basker som jag satte på huvudet. Fast jag inte gillade smink så mycket satte jag lite maskara på ögonfransarna. “Känner mig nästan lite fin idag” skrattade jag för mig själv.
-Mamá, jag går nu. Ropade jag utifrån hallen innan jag tog min väska och tog mina nycklar ifrån en krok på väggen bredvig dörren.
-Bye. Ropade mamma innan dörren stängdes.
-Fuck, bussen. Jag drog upp mobilen och tittade på klockan. 07.55 visade klockan.
-Shit. Utbrast jag innan jag började springa emot busshållplatsen.
När jag kom fram till hållplatsen hade jag 2 minuter till godo. “Shit vad snabb man kan vara när det gäller” tänkte jag och log för mig själv.
Bussen kom, jag gick in och satte mig näst längst bak och drog upp hörlurarna och satte på musiken. “Frihet” tänkte jag.

Nialls’ POV:

-Ey, Nialler! Hördes en röst bakon Niall.
-Tja Harry. Hur gåre? Jag och killen med lockigt hår “brofistade” varandra.
-Jo man lever. Men hur äre själv hörde att du var med i en bilkrock. Hur fan lyckas man.
Jag var tvungen att skratta lite innan jag kunde svara.
-Du vet jag och min tur men det är så jävla skönt att komma ut. Höll på att bli tokig på sjukhuset. Vi båda skrattade och gick sedan bort till musiksalen där vår första lektion skulle hållas.

-Niall! Jag blev omringad av dom andra tre i vårat gäng så fort jag och Harry kom fram till musiken.
-Lever du? Skrattade Zayn och dunkade Niall i ryggen.
-Nja det är lite osäkert på den delen. Skrattade jag.
-Finns det några nya tjejer i år då? Frågade jag och spanade lite på klassen.
-Två tjejer. En nyinflyttad från Spanien, ganska konstig ni vet men hon har något speciellt över sig. Sen var det någon ifrån Sverige eller Norge eller något. Well ni vet därifrån norden. Men hon var ändå ganska söt. Blont hår och blå ögon. Skrattade Harry.

-Men det är ju dom som står där borta. Zayn pekade på Josephine och på en lite kortare tjej som stod bredvid och samtalade.
“Hon brunetten var ju ganska söt” Tänkte jag snabbt innan jag skakade av mig den tanken.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är JÄTTE bra!! Är helt nyfiken, beroende redan ju!! :P

Kommer sitta och längta efter det VARJE dag! :)

Postat av: Alex (:

Tack :'D

Jag kommer lägga in minst ett nytt kapitel varje dag (:

2012-05-07 @ 07:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0