Who will it be? Part 4

Next part c:
-------------------
Lektionen gick och jag och Niall lärde känna varandra bättre och bättre.
-Men du Niall, vi har inte kommit på något under hela lektionen. Sa jag och blev lite smått seriös.
-Oj juste. Glömde det. Men gör du något speciellt efter skolan? Jag var tvungen att tänka en stund innan jag svarade.
-Nej, jag tror inte det?
-Bra, ska vi träffas här efter skolan och åt minstonde komma på vilken låt vi ska sjunga eller spela. Log Niall.
-Visst. Svarade jag innan Emma tog tag i min hand och drog ut mig ur rummet.
-GISSA VAD!? Emmas blick lyste av glädje.
-Emh.. Jag vet inte, vadå?
- Jag och Frank ska träffas hemma hos honom efter skolan.
-Åh så kul. Jag kramade om Emma och log.
-Haha kolla lebbarna. Hördes någons röst bakom oss.
Vi bröt kramen och jag vände mig om och där stod killen med lockigt hår och skrattade.
-Äh men lägg av Harry. Sluta fåna dig. Det var Niall som kom ut ur musiksalen och gav “Harry” ett lätt slag i bakhuvet.
-Omoget Harry men kul var det. Skrattade killen med platt brunt hår och blå ögon.
Jag tog tag i Emmas arm och gick iväg ifrån dom skrattande killarna. Men när vi skulle gå förbi dom la Malik krokben för mig så att jag snubblade till.
-Ey tat’ lugnt. Jag vet att jag är snygg men du behöver inte snubbla för det.
-Du snygg? Den ända tjej du kan få är någon som är blind. Snäste Emma tillbaka.
-Ooh snap Zayn värsta dissen altså. Skrattade Harry.
Jag log bara emot Emma som log tillbaka och så gick vi.

Ingens POV

-Hon den där Emma är vass i språket. Sa Louis och dunkade Zayn i ryggen.
-Eh hon är svensk. Svarade Zayn och stoppade ner händerna i munkjackans fickor och började gå emot skåpen.

Nialls POV

“Shit shit shitshit”!!!!!Tänkte jag när jag sprang genom korridoren emot musiksalen men väskan på ena axeln och gitarren i andra handen.
-Förlåt att jag är sen. Ropade jag när jag såg Josephine sittandes på en bänk utanför salen med huvudet nersjunket i ett skrivblock.
Jag stannade framför Josehpine och lutade mig framåt för att få tillbaka andningen.
-Oj men hej Niall. Hon tittade upp ifrån sitt block och tog upp mobilen för att stänga av musiken i hörlurarna.
-Hej, vad lyssnar du på? Frågade jag mellan andetagen.
-Tell me a lie av One Direction. Log hon och stängde blocket.
-Aha gillar du dom?
-Jadå, dom är helt okej men jag har aldrig sett bilder på bandmedlemmarna. Skrattade Josephine.
-Aha . Ska vi börja? Frågade jag och gick in genom dörren.

I slutet av dagen hade vi kommit fram till att jag skulle spela gitarr och sjunga medans Josephine skulle bara sjung “Born this way” av Lady gaga. Eller en lugnare variation av den i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Emma

MER MER MER MER MER MER!!

SERIÖS DU ÄGER PÅ DETTA!!! :O

Postat av: Alex (:

Tack så mycket (': <3

2012-05-07 @ 07:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0