Who will it be? Part 5

Näääästa del :'D
Det händer inte så mycket men det är typ viktigt iaf ^^
Niall och Josephines busstur.
-------------------------------------

Josephine POV:

-Då ska man upp igen då… Möta livets roliga möten och plågor. Suckade jag och gick upp.
Jag tittade på klockan 07.32.
-Nej men du driver. Jag kunde ju sovit en timma till. Eftersom att jag har sovmorgon till 09.45.
Jag gick in i badrummet och tog en lång varm dusch istället. Sen gick jag och drog på mig mina svartvit rutiga trekvarts shorts, vit skjorta, svart väst och en svart fluga. Jag satte mig framför min spegel i mitt rum och drog ett tunt lager svart ögonskugga över ögonen och satte lite rött läppstift på läpparna.
-Nu ser du ju nästan fin ut. Skrattade jag till mig själv. 08.15 var klockan när jag gick ner till köket och tog ut juicen ur kylskåpet och hällde upp i ett glas.
-Juste. Jag sprang upp på övervåningen till mitt rum, varje onsdag, fredag och söndag hade jag dans på eftermiddagen. Så jag var tvungen att packa kläder, handduk, vattenflaska och hårtofsar.
08.45.
-TID GÅ FORTARE!! Utbrast jag nät jag låg i soffan med benen över ryggstödet och håret liggandes på golvet.
09.10.
-Jaaa. Hur vet man att man har tråkigt? Jo man blir glad över att få gå till skolan. Skrattade jag för mig själv.

Niall’s POV

09.10
-Faaaan! Utbrast jag när jag insåg vad klockan var.
-Varför väckte ni inte mig?
-Jaha skulle vi väcka dig? Frågade mamma ifrån hallen när jag sprang förbi med dom bruna chinosen halvvägs uppdragna och en röd t-shirt i ena handen.
-Jaaaaa! Jag hoppade över frukosten och greppade väskan i farten bort till hallen.
“Shit shit shit FUUU”! Jag drog på mig mina blåa converse och stannade en snabbis framför spegeln innan jag drog på mig en blå mössa för att dölja håret.

När jag sprang emot hållplatsen såg jag bussen.
“Faaaan”.
-Kan någon stoppa bussen? Ropade jag med en halvt kvävd röst eftersom att jag var så anfådd.
När jag kom fram till hållplatsen och skulle kliva in på bussen fick jag syn på en välkänd person.
-Josephine! Tack för att du stannade bussen.
-Lugnt jag ska ju också på den här bussen. Svarade hon och log.
Jag nickade och gick. Vi satte oss näst längst bak och började prata om musikgrejen.
-Men du är du ledig efterskolan så kan vi träna mer?
-Nä, jag har dans imorgon då?
-Går du på dans? Frågade jag med lite för mycket förvåning i rösten.
-Ja, dårå?
-Nej inget är det balett eller? Skrattade jag.
-Nej herre gud nej, eller typ inte. Det är en blandning av street dance och balett men även lite break dance.
-Men fett coolt. Men jag kan inte imorgon, jag ska träna.
-Träna?
-Tja med bandet.
-Fett coolt spelar du i ett band. Hennes ögon sken upp och log stort.
-Ja, vi har spelat i ett år nu.
-Vad heter ni?
-Det du. Svarade jag med en lekfull röst.
-Kom igen.
-Nej, sen, kanske. Kom nu vi ska av.
-Vi ses senare. Sa Josephine när vi klev av bussen.
-Ska vi ses på lunchen och träna?
-Okej. Ropade hon och gick bort till ett gäng och Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

MER MER MER MER!!! ;-D

2012-05-07 @ 13:52:07
Postat av: Alex (:

Kommer mera snart :P

2012-05-07 @ 14:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0