Who will it be? Part 7

hoöjfns nästa del :'DD
--------------------
Josephines POV

Kemin gick långsamt och matten gick inte fortare. Under Samhällskunskapen trodde jag seriöst att tiden stod stilla. Till slut ringde klockan till lunch och jag vaknade till från mina dagdrömmar.
Jag gick tillsammans med Emma och Sofi till matsalen. Jag tittade bara på maten sen gick jag ut ifrån salen och gick upp emot musiksalen där jag skulle träffa Niall om 15 minuter.
När jag gick drog jag upp min Mp3 och satte hörlurarna i öronen och satte på “Same mistake” av One Direction eller något. “Visst jag erkänner att jag gillar deras musik men jag är inte ett hardcorefan av dom” tänkte jag när jag gick upp ifrån trappan.
På avstånd kunde jag höra gitarrspelande och smått sjungande.
Jag öppnade dörren och såg på Niall där han satt med gitarren i sin famn och sjöng lite lågt.
“Vad fint”. Niall hoppade till och vände sig om och tittade på mig där jag stod i dörröppningen och log.
“Värst vad sneaky du är då”. Jag flinade.
“Vad vare du spelade”?
“Moments av One Direction”. Niall rodnade och tittade ner i marken. Själv tyckte jag att det var gulligt men jag sa inget.
“Det var fint. Men ska vi börja med låten nu då”? Niall skrattade till och nickade.

Nialls POV

När vi satt och gick genom låten för andra gången öppnades dörren och vi tystnade på direkten.
“Ey Nialler när börjar vi”? Det vad Louis som hade stuckit in huvudet och tittade förvånat på oss  två.
“DU började för cirka 10 minuter sen”. Jag och Josephine skrattade när Louis mumlade ett shit och sprang iväg.
“Du har koll på dina kompisar”. Josephine log och tog upp sitt musik papper.
“Nja egentligen inte men vi ska ha bild nu men jag jobbar med det hemma med Zayn”.
“Vad gillar Louis för tjejer”? Josephine rodnade och tittade ner i marken.
“Dårå”? Det tog ett tag för mig att fatta vad hon menade men sen slog det mig.
“NEJ Josephine fall inte för Louis han är en awesome kille men du är inte hans typ. Dessutom skulle han bara såra dig”. Jag spärrade ögonen på henne och hoppades att jag inte skulle vara tvungen att säga något mer.
“Vadå hans typ, hur vet du det”? Hon tittade på mig med en sur blick men försökte döjla besvikelsen.
“Du vet… Han gillar inte tjejer…” Det sista sa jag så lågt jag kunde för att hon inte skulle höra.
“Men vad är hans typ då”?
“Kan vi ta det sen? Jag vill få klart chorden innan lunchen är slut.
Josephine nickade och började sjunga från början.
Besvikelsen drog in över mig när jag tänkte på att hon gillade Louis.

Kommentarer
Postat av: Emma

MER MER!!!! 8D

2012-05-09 @ 10:53:44
Postat av: Linnea

AAAHHHH!!!!! va awezume!!!!! :3 vill ha mer :p

2012-05-10 @ 15:54:22
URL: http://taket.webblogg.se/
Postat av: Elise

när kommer part 8 ?? :D

2012-05-10 @ 21:13:56
Postat av: Alex (:

Troligen idag eller imorgon (:

Ska vara barnvakt hela morgonkvällen så det blir mycket skrivande :)

2012-05-11 @ 13:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0