Who will it be? Part 8

Förlåt att jag inte la in något igår men jag var helt hjärndöd men nu är nästa del av Who will it be uppe :D
---------------------
Nialls POV:

“Vi ses senare”. Jag vinkade till Josephine som sprang iväg till sin nästa lektion.
När jag gick genom korridoren ner till Bildsalen kände jag besvikelsen komma sköljandes. Så klart skulle hon falla för Louis och inte mig.
Jag gick ner för korridoren och in i bildsalen. Zayn satt tillsammans med Liam. Louis och Harry satt säkert i något hörn och “myste”.
“Zayn, Liam”. Jag gick fram till killarna och log.
“Hur var eran dejt då”?
“Liam sitt still för fan”. Zayn satt och ritade av Liam när han satt på  en stol och eftersom han inte fick röra på sig blev Zayn lite smått sur när han rörde på sig.
“Dejt”? Jag frös till och kände hur rådnanden kom smygandes.
“Ja du och Josephine eller vad hon heter”.
“Liam jag lovar att jag kommer döda dig om du rör på dig gen”.
“Det är inget någon dejt vi tränade bara okej”?
“Whatever”.

Josephines POV

Dagen gick och det vad dags att dra till dansen.
“Josephine du tappade något”. Jag ville inte stanna eftersom att jag var sen till bussen men jag var tvungen eftersom jag kände igen rösten.
“Vad”? Jag vände mig om jag tittade på marken.
“Farten”! Det var Louis som hade ropat efter mig och med min tur gick bussen precis när jag vände mig om.
Jag hörde skratten bakom mig, det kändes som knivar emot mig rygg.
“Man lägg av för fan”. Killarna tystnade och stirrade på mig när jag gick fram till dom.
Jag stod så nära Louis så jag kände hans andetag.
“Ehh...Va”?
“Spela inte dum nu. Vad fan har jag gjort för att ni ska mobba mig? Här kommer jag och hoppas på något bra och det första ni säger till mig är att ni tänker döda mig om jag rör Liam eller vad fan ni sa. Varför skulle jag röra honom? Tror ni att jag tycker att det är kul att flytta varje år till olika länder”? Jag andades tungt och fort, jag kände vreden växa inom mig. Jag såg rakt in i Louis blå ögon.
“Tat’ lugnt, vi driver med dig okej”? Det var Zayn som hade kommit fram och stod nu bredvid mig och Louis.
“Tror du att jag tycker att det här är kul”? Jag stod nu vänd emot Zayn som såg lite smått chockad ut.
“Josephine? Zayn”? Det var Niall som hade kommit fram till oss och tittade nu på oss med stora ögon.
“Jag orkar inte mer om ni hatar mig så fucking mycket kan jag göra er den tjänsten och ta livet av mig, jag bryr mig inte”. Och med det vände jag mig om och sprang iväg. Jag tittade inte på deras miner… Jag vågade inte…

Kommentarer
Postat av: Emma

SERIÖST SKRIV MER... NU! :O

Det är spännande

äter popcorn

2012-05-11 @ 22:41:38
Postat av: Alex (:

Imorgon kommer jag skriva två kapitel tror jag (: jag jobbar även på en lite längre Ziall one shot som jag verkligen vill få till (:

2012-05-12 @ 00:39:44
Postat av: någon

MEEEEEEEEEEEEEER!

2012-05-12 @ 22:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0